اخیرا ارجاعات ب سایت ها از طریق هوش مصنوعی کاهش داشته ک بعضی ها دلایلش رو تعطیلات فصلی می دونند اما ی عده هم این دلیل رو رد کردند چون گفتند ک بازدید هوش مصنوعی افزایش داشته و این کاهش تو ارجاعاتش ب وب سایت هاست و بنابراین دلیل تعطیلات فصلی رد شده.

در ادامه اومدند گفتند ک ترافیک هوش مصنوعی ک ب طور علمی بهش LLM یعنی مدل زبانی میگند، ارزش واقعی اونو تعیین نمیکنه -چیزی تو مایه های ارزش آدم ب پول و ثروتش نیست و این حرفا رو آوردند درباره هوش مصنوعی گفتند ک ارزشش ب ترافیک نیست ک!- دلیلش رو هم گفتند  ک تعداد کلیک زائد تولید می کنند و بعضی تحقیقات هم نشون میده ک فقط یک درصد کاربرها رو لینک های هوش مصنوعی کلیک می کنند و ادامه دادند چت جی پی تی شبیه تیک تاکه، نه موتور جستجوی گوگل. و یک جمله تاثیر گذار هم نوشتند ک:

"واحد پول دنیای هوش مصنوعی، دیده شدن است"

با وجود همه این ها SEMRUSH گفته ک مراجعه مردم ب گوگل ب دلیل استفاده شون از هوش مصنوعی کمتر نشده و این همچنان ی خبر خوب محسوب میشه. بلکه وقتی مدل های زبانی LLM ب موتور جستجو اضافه میشند سطح دیده شدن هم بهتر میشه. در واقع تو مکان های بیشتری دیده میشید اما ب ازای هر مکان، کلیک کمتری دریافت می کنید.

منظورشون اینه ک ب دیده شدن قانع باشیم حتی اگ کلیک نداشته باشند. چون ب هر حال تو بلند مدت ی تاثیری میذاره دیگ!

چرا؟
چون مدل های زبانی در حال یادگرفتن اند، پس اگ زیاد دیده بشید احتمال اینکه شما رو بشناسند هم بیشتر میشه، مخصوصا دیده شدن تو سایت هایی ک محتواشون کاربر محور هست.